„Pilot to prehnal s oslavami, preto neletíme.“ Toto naozaj nie je dôvod na zrušenie letu

Za zrušenie letu ClaimCloud máte dostať zaplatené. Nejdeme vás inšpirovať k tomu, aby ste vyhľadávali lety, ktoré zvyknú mať problémy a zarábali takouto formou, verte, že by to nebolo výhodné a po veľmi krátkom čase by ste pravdepodobne prišli o nervy. Navyše nikdy nemáte istotu, či bude váš let zrušený. Finančná náhrada slúži ako odškodné za reálne problémy, ktoré vám vznikli. Existujú prípady, kedy na kompenzáciu nárok nemáte, pretože ide lietadlo nevzlietlo kvôli veciam, ktoré má v rukách len niekto silnejší ako ľudia. Ide napríklad o silnú búrku, vietor alebo výbuch sopky. Ak sa nejaký blázon rozhodne zavolať na letisko a nahlásiť bombu, taktiež to nejde žiadnym spôsobom zmeniť dopredu. Môžete sa však stretnúť aj s pomerne vtipnou situáciou, kedy sa vám budú snažiť nahovoriť, že nepredvídateľná situácia bola to, že zamestnanci neprišli do práce. Takto to ale naozaj nefunguje.

Piloti sediaci v kabíne lietadla.jpg
 
Jediná prípustná možnosť, kedy môžeme problémy so zamestnancami označiť za nepredvídateľnú situáciu je, že sa z minúty na minútu rozhodnú štrajkovať. Takéto situácie sú však menej ako pravdepodobné. Muselo by ísť o naozaj závažný problém. Pozor, ak je štrajk nahlásený dopredu, letecká spoločnosť mohla túto situáciu vyriešiť, takže taktiež nejde o vec, ktorá sa nedala predpokladať alebo ovplyvniť.

Letuška obsluhuje cestujúcich v lietadle.jpg
 
Vec, ktorá vám jednoznačne neodopiera nárok na finančnú náhradu je, ak zamestnanci neprídu do práce, a to z akéhokoľvek dôvodu. Pod zamestnancami v tomto prípade myslíme pilota a letušky. V každom zamestnaní si musia majitelia alebo vedúci vedieť vyriešiť situáciu s náhlym ochorením zamestnanca, či jeho absenciu v práci z iných dôvodov. Následky má znášať iba daná firma a samozrejme zamestnanec. V žiadnom prípade to však nemáte byť vy. Ak sa teda pilot zdržal dlhšie na oslave a preto neprišiel do práce, na kompenzáciu máte istotne nárok.