Mať auto nestačí, potrebná je aj jeho pravidelná údržba


Mať auto sa stalo trendom, akousi samozrejmosťou. Každá domácnosť vlastní minimálne jedno auto .

Poďme spoločne rozobrať prevádzku automobilu . Zoberme si, že potrebujeme mať na začiatku peniaze na jeho kúpu. Ihneď musíme mať peniaze na zákonné poistenie viažuce sa ku kubatúre autá. Ihneď potrebuje tankovať- bez toho to zatiaľ nefunguje. Mnohí si dávajú pri kúpe nového automobilu aj havarijnú poistku.

Skúste rátať- koľko sme už minuli. 12-20 000€ je dolná hranica pri kúpe nového automobilu.

auto


  • Prvý rok okrem kúpy pohonných hmôt výdavky neočakávame.

  • Druhý rok opäť pribudne zákonné a havarijné poistenie a náklady na palivo

  • Tretí rok sa to zopakuje

  • Štvrtý rok nám ale už pribúda platená prehliadka autá, emisná kontrola, STK( podľa kilometrov, alebo až v šiestom roku)

  • Ďalší rok sa začnú hromadiť drobné výdavky na opravu a údržbu

  • Pribudne položka za kúpu nových pneumatík


 Suma sumárum nám náklady na údržbu a prevádzku automobilu s jeho vekom začnú utešene narastať a tak :


  • Vymeníme auto za nové- to ale nie je zadarmo

  • Financujeme zvýšené nároky na jeho údržbu.


 Skúste si prepočítať , koľko vás stojí 1 deň prevádzky autá. Koľko ho využívate  ? Kde ním chodíte ?

 

Ak sa pohybujete iba do práce a späť a raz cez víkend do vedľajšieho mesta- tak vám celkom iste stoja z prepočtov vlasy dupkom. Áno, ak by ste chodili každý deň taxíkom a to aj v sobotu a v nedeľu – stálo by vás to v priemerne veľkom meste iba okolo 1800€. Ak by ste tak chodili 10 rokov , stálo by vás to iba 18 000€. Bez starosti a s osobným šoférom k tomu.

tachometr

 

Oplatí sa teda vôbec auto ? Áno, ale iba tomu, kto ho využíva na dlhé trasy viackrát do mesiaca. Inak je táto investícia iba investíciou do imidžu a nemá s ekonomickou realitou nič spoločné.

 

 

Každý teda musí sám zvážiť čo a v akej miere potrebuje a nebedákať potom, že nemá peniaze na opravu a údržbu automobilu. Počítajte teda !

Ohodnoťte příspěvek