Mať auto nestačí, potrebná je aj jeho pravidelná údržba

Mať auto sa stalo trendom, akousi samozrejmosťou. Každá domácnosť vlastní minimálne jedno auto.
Poďme spoločne rozobrať prevádzku automobilu. Zoberme si, že potrebujeme mať na začiatku peniaze na jeho kúpu. Ihneď musíme mať peniaze na zákonné poistenie viažuce sa ku kubatúre autá. Ihneď potrebuje tankovať- bez toho to zatiaľ nefunguje. Mnohí si dávajú pri kúpe nového automobilu aj havarijnú poistku.
Skúste rátať- koľko sme už minuli. 12-20 000€ je dolná hranica pri kúpe nového automobilu.

auto

  • Prvý rok okrem kúpy pohonných hmôt výdavky neočakávame.
  • Druhý rok opäť pribudne zákonné a havarijné poistenie a náklady na palivo
  • Tretí rok sa to zopakuje
  • Štvrtý rok nám ale už pribúda platená prehliadka autá, emisná kontrola, STK( podľa kilometrov, alebo až v šiestom roku)
  • Ďalší rok sa začnú hromadiť drobné výdavky na opravu a údržbu
  • Pribudne položka za kúpu nových pneumatík

Suma sumárum nám náklady na údržbu a prevádzku automobilu s jeho vekom začnú utešene narastať a tak :

  • Vymeníme auto za nové- to ale nie je zadarmo
  • Financujeme zvýšené nároky na jeho údržbu.

Skúste si prepočítať, koľko vás stojí 1 deň prevádzky autá. Koľko ho využívate ? Kde ním chodíte ?

Ak sa pohybujete iba do práce a späť a raz cez víkend do vedľajšieho mesta- tak vám celkom iste stoja z prepočtov vlasy dupkom. Áno, ak by ste chodili každý deň taxíkom a to aj v sobotu a v nedeľu – stálo by vás to v priemerne veľkom meste iba okolo 1800€. Ak by ste tak chodili 10 rokov, stálo by vás to iba 18 000€. Bez starosti a s osobným šoférom k tomu.

tachometr

Oplatí sa teda vôbec auto ? Áno, ale iba tomu, kto ho využíva na dlhé trasy viackrát do mesiaca. Inak je táto investícia iba investíciou do imidžu a nemá s ekonomickou realitou nič spoločné.


Každý teda musí sám zvážiť čo a v akej miere potrebuje a nebedákať potom, že nemá peniaze na opravu a údržbu automobilu. Počítajte teda !